Jak założyć sklep internetowy?

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce

Rynek e-commerce w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Każdego roku w Polsce powstaje od 6 do 8 tys. sklepów internetowych, z których 80% zamyka się w ciągu pierwszych 3 lat swojej działalności, przeważająco z powodu nieopłacalności. Statystyki te nie powstrzymują wejść nowych podmiotów, które w 2020 roku mają osiągnąć liczbę 30 tysięcy sklepów internetowych na polskim rynku, to ok. 100% wzrost od 2016 roku![1]

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak założyć sklep internetowy. Bezcelowa byłaby również próba ujęcia odpowiedzi w jednym artykule. Systematycznie co dwa tygodnie na blogu Efficient Solutions będą pojawiały się artykuły, które będą miały na celu poszerzyć wiedzę związaną z zakładaniem i prowadzeniem sklepów internetowych. Wiele aspektów będzie pokrywało także tematykę samych witryn internetowych bez funkcjonalności sklepów internetowych.

Aspekty techniczne sklepu internetowego

Pierwsza seria artykułów to aspekty techniczne, szczególnie sklepu internetowego, jednak zdecydowana większość dotyczy ogólnie witryn internetowych. Opisany zostanie proces wyboru odpowiedniego oprogramowania e-sklepu, wraz z porównaniem odmiennych rozwiązań. Poddane analizie zostaną najczęściej wykorzystywane platformy sklepów internetowych. Przedstawione i porównane zostaną możliwości w zakresie hostingu oraz ich wpływ na poprawność i bezpieczeństwo platform internetowych. Wytłumaczona została ważność optymalizacji witryny internetowej oraz najistotniejsze jej elementy. Przytoczony zostanie sposób integracji stanów magazynowych z e-sklepem.

Promocja i public relations

Promocja i PR jest tematyką drugiej serii artykułów. Zagadnienia te różnią się w przypadku medium jakim jest Internet. Aby je wprowadzić do tego środowiska, niezbędne są odpowiednie narzędzia. Są nimi przede wszystkim linkowanie zewnętrzne wraz z marketingiem treści, media społecznościowe i reklamy Google Ads. Szczególną uwagę zwrócono na wybrane elementy marketingu mix czyli produktowi i cenie.

Kompleksowa obsługa klientów

Kolejne artykuły będą dotyczyły kompleksowej obsługi klientów. Zwrócona zostanie uwaga nie tylko na samą komunikację z internautami i dostawy produktów, ale także aspekty prawe z tym związane. Przytoczone zostaną ostatnie zmiany w prawie e-biznesu, takie jak RODO oraz platforma ODR.

Utrzymanie i rozwój witryny internetowej

Ostatnia seria wpisów będzie związana z utrzymaniem istniejącej już witryny internetowej. Wytłumaczone zostaną procesy zbierania oraz przetwarzania danych dotyczących ruchu na stronie internetowej. Opisane zostaną istotne narzędzia, które pozwalają na wykrywanie błędów na stronie oraz na jej dalszy rozwój.

[1] https://www.bisnode.pl/wiedza/newsy-artykuly/raport-bisnode-nt-ecommerce-w-polsce-2016/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *