Problem w zarządzaniu stanami magazynowymi
Zarządzanie stanami magazynowymi to temat bardzo często lekceważony przez mikroprzedsiębiorstwa zakładające sklepy internetowe. Rzeczywiście, jeżeli sprzedaż detaliczna i wysyłka odbywają się z jednego miejsca, a stany sklepu oparte są tylko o jeden magazyn, nie ma większego problemu w ręcznej obsłudze stanów magazynowych. Problem zaczyna się w przypadku rozwoju przedsiębiorstwa, otwarcia nowego sklepu detalicznego lub kolejnego internetowego. Proces komplikuje się również, gdy sklep internetowy zaczyna bazować na zewnętrznych stanach magazynowych – np. swojego dostawcy.
Kompatybilność systemów do zarządzania systemami magazynowymi
Większość oprogramowań sklepów internetowych posiada systemy do zarządzania systemami magazynowymi, jednak warto sprawdzić, czy będą one kompatybilne z obecnie używanymi, zarówno przez przedsiębiorstwo jak i kluczowych dostawców, systemami do zarządzania systemami magazynowymi. Niezbędne jest również sprawdzenie, w jaki sposób oznaczać wprowadzane do sklepu internetowego produkty, aby możliwa była automatyczna synchronizacja ich atrybutów (np. kolorów, rozmiarów) z danym systemem magazynowym.[1]
Udostępnianie list produktów do narzędzi sprzedażowych
Ponieważ narzędzia pozwalające na sprzedaż w Internecie m.in. takie jak marketplace[2], porównywarki cenowe, serwisy ze zniżkami i kuponami stanowią znaczącą część wartości rynku e-commerce, nie można ich ignorować. Najlepszym przykładem jest serwis Allegro, marketplace, który w 2016 roku osiągnął 39% udziałów w obrotach na rynku e-commerce w Polsce ogółem. [3] Oprogramowanie sklepu internetowego powinno umożliwić udostępnianie na bieżąco uaktualnianych list produktów, w odpowiednich formatach i strukturach, które będą zgodne z wybranymi narzędziami sprzedażowymi.
[1] https://www.sente.pl/zarzadzanie-logistyka-w-sklepie-internetowym/
[2] http://www.e-commercemanager.pl/2017/06/marketplace-co-to-jest-definicja.html
[3] http://aukcjostat.pl/