Content Marketing – czyli marketing treści

Oczywistym jest, że Internet bazuje na treści, jest ona nie tylko zamieszczana, ale również wykorzystywana do szukania pożądanych informacji. Bardzo dużą wagę treści w Internecie już w 1996 roku zauważył Bill Gates – współzałożyciel Microsoft, mówiąc „Content is King”, czyli treść jest królem lub, że jest po prostu najważniejsza.

Treść jest najważniejsza – Bill Gates, 1996 rok.

Źródło: http://dreamwealthfilms.com/content-is-king-what-bill-gates-said-about-internet-in-1996/

Mimo, że minęło już ponad dwadzieścia lat od tego momentu, złota myśl jest nadal ważna, a treść wraz z upływem czasu jeszcze bardziej istotna.

Wartościowa treść jest najważniejsza

Nie chodzi tu jednak tylko o ilość treści, jednak o zbiór cech treści, które sprawiają, że jest ona wartościowa. Warto również zauważyć, że treść nie musi być koniecznie tekstem, mogą to być filmy, grafiki, nagrania np. wywiady. Marketing treści traktuje się więc jako strategię marketingową.

Efekt wirusowy

Podstawą wykorzystania strategii treści w sklepie internetowym, jak sama nazwa wskazuje jest treść. Czyli przede wszystkim wartościowe dla odbiorców opisy produktów, unikalne względem zewnętrznych stron. Również inne treści dotyczące produktów np. wypowiedzi ekspertów z branży na blogu, porady, recenzje, testy lub badania. Przekaz, który będzie wartościowy dla odbiorców z pewnością zostanie przez nich udostępniony, dzięki czemu będzie widoczny dla większej liczby potencjalnych klientów. W taki sposób możemy uzyskać efekt wirusowy, czyli rozprzestrzenianie informacji poprzez jej odbiorców. Marketing treści pozwala również na wypromowanie instytucji lub osoby jako eksperta. Internauci czytając wartościowe informacje danego autora, nabierają do niego zaufania i traktują jako specjalistę w danej dziedzinie.

Długotrwała relacja z odbiorcą

Marketing treści bazuje również na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez możliwość interakcji i zaangażowania. Właśnie dlatego bardzo ważne jest umożliwienie pozostawiania komentarzy pod treścią, dodawania opinii np. na temat produktów, a nawet ich recenzji. Ważna jest również próba zachowania kontaktu z użytkownikiem np. dzięki prowadzeniu newsletteru. Marketing, o którym mowa, musi być również dobrze dopasowany do grupy docelowej, tak aby powracający klient zawsze natrafił na interesujące go, a nie przypadkowe tematy.

Optymalizacja strony internetowej

Strategia marketingu treści dotyczy również tematów związanych z optymalizacją strony internetowej, która została opisana w artykule – Optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych . Publikowane treści muszą być poprawnie oznakowane, aby łatwo można było je wyszukać oraz przechodzić między nimi. Ważny jest również poprawny podział tekstu na akapity z odpowiednio oznakowanymi tytułami. Urozmaicanie tekstu poprzez grafiki, filmy, pogrubienia oraz podkreślenia jest również ważnym elementem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *