Google Ads to nowa nazwa Google AdWords, która zmieniła się 24 lipca 2018 roku. Jest to największe narzędzie reklamy w Internecie, oferowane przez przedsiębiorstwo Google LLC. Na tym etapie warto przytoczyć pojęcie SEM (z ang. Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Dzieli się on na wcześniej omawiane SEO czyli zarówno optymalizację witryny internetowej jak i jej pozycjonowanie. Ruch lub wyniki wyszukiwania z tych działań są nazywane organicznymi. Drugim elementem podziału są właśnie reklamy Google Ads, które będą omawiane w tym podrozdziale.
Google Ads, dawniej Google AdWords – płatne reklamy w Interncie
Google Ads pozwala na wykupywanie reklam zarówno w wyszukiwarce internetowej, niektórych swoich stronach, jak i na witrynach tzw. sieci partnerów Google AdSense, do której może dołączyć niemal każda strona internetowa spełniająca wymogi tego narzędzia. Narzędzie pozwala na publikowanie reklam tekstowych oraz graficznych – w tym reklam wideo.
Płatne i organiczne wyniki wyszukiwania
Bardzo ważne jest odróżnienie wyników wyszukiwania organicznych jak i płatnych. Przedstawia je poniższa grafika.
Płatne i organiczne wyniki wyszukiwania Google.
Źródło: Opracowanie własne na podstawie www.google.com.
Sponsorowane wyniki wyszukiwania są oznaczone elementem przypominającym prostokąt z napisem „Reklama”. Są to najczęściej pierwsze cztery wyniki wyszukiwania i dwa ostatnie. Na powyższym przypadku 3 pierwsze wyniki wyszukiwania. Pozostałe wyniki wyszukiwania to organiczne, jest ich najczęściej dziesięć. Wyniki te należy od siebie odróżnić, ponieważ są one niezależne od siebie. Oczywiście istniały teorie dotyczące wpływu reklam płatnych na wyniki organiczne, jednak nigdy nie zostały one potwierdzone przez Google.
Rekalmy typu PPC, CPC i CPM
Reklamy Google Ads są również często nazywane reklamami PPC (z ang. Pay Per Click) czyli płatność za kliknięcie lub CPC (z ang. Cost Per Click), czyli koszt za kliknięcie – co jest tożsame, ponieważ w takim modelu są najczęściej rozliczane. Reklamodawca ma możliwość wyboru sposobu rozliczania, alternatywą jest CPM (z ang. Cost Per Mille), czyli koszt za tysiąc wyświetleń. Reklamy Google Ads, mają mnóstwo parametrów konfiguracyjnych m.in. ustalanie lokalizacji geograficznej, słów kluczowych wraz z typami dopasowania i stawkami za nie, czas wyświetlania się, witryny na których mają się wyświetlać itd. Wszystko po to, aby reklamodawca mógł jak najlepiej dopasować wyświetlane reklamy do swojej grupy reklamowej i optymalizować koszt za konwersję, czyli za pożądaną reakcję internautów np. dokonanie zakupu lub wykonanie połączenia telefonicznego.
Zastanawiasz się którą firmę obsługującą reklamy Google Ads wybrać? Skontaktuj się z nami jako niezależna organizacja pomożemy dokonać najlepszego wyboru!