Optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych

Organiczny ruch

Organiczny ruch z wyszukiwarek internetowych to w większości przypadków sklepów internetowych główne źródło wejść na stronę.[1] Z tego względu optymalizacja witryny internetowej dla wyszukiwarek internetowych jest niezbędna. Temat ruchu z wyszukiwarek internetowych zostanie szerzej opisany w artykułach poświęconych promocji i PR e-sklepów.

Optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych to aspekt, który powinien zostać przemyślany podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego. Platforma sklepu internetowego, która fabrycznie lub na początku (w przypadku oprogramowania dedykowanego) nie będzie zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, będzie wymagała modyfikacji.

Poprawna indeksacja strony w wyszukiwarkach internetowych

Jest wiele elementów witryny internetowej, które mają wpływ na jej poprawną indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Zacznijmy od poprawnie oznaczonego i podzielonego tekstu, w tym celu używa się znaczników HTML, czyli hipertekstowego języka znaczników.  Tekst powinien mieć poprawnie przypisane nagłówki odpowiednio H1, H2. Oznacza się nimi tytuł tekstu na danej stronie oraz podtytuły. Znacznikiem „title” oznacza się natomiast tytuły całych podstron. Kolejnym elementem są opisy „metadescritpion”, jest to tekst, który z dużym prawdopodobieństwem pojawi się na liście wyników wyszukiwania przeglądarki, z tych względów musi być do niej dopasowany, nie tylko objętościowo.[2]

Inną bardzo ważną rzeczą na którą warto zwrócić uwagę to adresy ULR do podstron. Ważne, aby były one czytelne dla użytkowników, nie były zbyt długie, nie zawierały znaków specjalnych, ani polskich oraz zgadzały się z zawartością podstrony. Np. zamiast adresu URL: http://www.mojadomena.pl/#522=14&id=1414 adres: http://www.mojadomena.pl/o-mnie/projekty.[3]

Wcześniej przytoczony, pośrednio zależny od serwerów, czas wczytywania się strony to również temat związany z optymalizacją witryny internetowej. Bardzo duży wpływ na czas wczytywania się strony mają zamieszczone na niej grafiki. Oprogramowanie sklepu internetowego powinno automatycznie odpowiednio je kompresować i modyfikować do najoptymalniejszego formatu, który pozwoli na szybkie wczytywanie się witryny internetowej.[4]

Wewnętrzne linkowanie witryny

Kolejnym aspektem zoptymalizowanego sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek internetowych jest poprawne wewnętrzne linkowanie jego podstron. Dotyczy to przede wszystkim menu sklepu, które posiada niemal każdy sklep w sieci Internet. Ważne jest jednak, aby menu było tworzone w formie tekstowej oraz czytelnej przez roboty wyszukiwarek internetowych. Należy m.in. unikać menu tworzonego z wykorzystaniem obrazków lub technologii Flash. Ta sama zasada dotyczy również innych, wartościowych treści zamieszczanych na witrynie internetowej.[5]

[1] https://ekomersiak.pl/10-najlepszych-zrodel-ruchu-w-sklepie-internetowym/

[2] M. Maltraversi, SEO & SEM Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu, CeDeWu Sp. z o. o., Warszawa 2017, s. 133-164

[3] Ibidem, s. 214-218

[4] https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo

[5] Ibidem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *