Kategoria: Pozycjonowanie stron Data publikacji: 2 lutego 2021

Darmowe narzędzia do planowania treści na stronę.

Istotność treści na stronie została opisana w artykule Content Marketing – czyli marketing treści, jednak co zrobić, aby zwiększyć szanse, na to, że trafią one do odbiorców oraz zainteresują ich? Poniżej narzędzia marketingowe, które pomogą zaplanować treści na strony internetowe.

Co to jest Answer The Public?

Answer the Public
Answer the Public z charakterystycznym starszym panem

Answer The Public to jedno z popularniejszych narzędzi, które pomoże w zaplanowaniu treści na stronę internetową, dodatkowo jego podstawowa funkcjonalność, ograniczona do kilku zapytań jest darmowa. Program znajduje, jakie zapytania wpisują internauci w wyszukiwarkę Google. Dzięki temu, mamy praktycznie gotowe tematy artykułów lub innych wpisów na stronę internetową, e-sklep lub bloga.

Narzędzie Answer The Public jest bardzo proste w obsłudze, wystarczy ustawić język i kraj docelowych odbiorców, a następnie wpisać interesujący nas temat. Po kliknięciu przycisku search aplikacja na bazie grafu przedstawi zapytania, jakie wpisują internauci do wyszukiwarki Google, odnośnie ustalonego przez nas tematu.

Narzędzie do wyszukiwania powiązanych faz i zapytań Search Intent Tool UK

Search Intent UK
Przykładowe wyszukiwania w Search Intent Tool UK

Search Intent Tool UK, chociaż nazwy nie jestem pewny, bo narzędzie jest zaniedbane marketingowo, działa dosyć podobnie do Answer the Public. Search Intent Tool UK występuje natomiast jedynie w darmowej wersji, a jego obsługa jest jeszcze bardziej uproszczona. Narzędzie w przeciwieństwie do Answer The Public wyszukuje po prostu powiązane, do wpisanego zapytania frazy, a nie skupia się na zapytaniach jego dotyczących. Search Intent, oprócz Google, bada również wyszukiwarkę Bing, a informację, z której wyszukiwarki pochodzi dane słowo znajdziemy na lewym pasku.

Aby skorzystać z Search Intent Tool UK, podobnie jak wcześniej wybieramy interesujący nas kraj, wpisujemy zapytanie i klikamy, press to grow the tree. Forma przedstawienia powiązanych fraz z naszym zapytaniem jest bardzo podobna do Answer The Public, w wyświetlone powiązane frazy możemy kliknąć, aby znaleźć kolejne powiązane słowa.

Jeżeli wiemy już czego szukają ludzie w Internecie, przydałoby się sprawdzić, jaka jest ilość takich zapytań oraz konkurencyjność w SERPach, tutaj z pomocą przychodzi kolejne narzędzie:

Ubersuggest – informacje na temat słów kluczowych

Ubersuggest Neil Patel
Ubersuggest narzędzie do analizy słów kluczowych

Ubersuggest, jest ono dosyć podobne do Planera Słów Kluczowych Google Ads, jednak różni się niektórymi funkcjami. W ograniczonej funkcjonalności Ubersuggest jest darmowy. Narzędzie dostarczy nam przede wszystkim informacji nt. ilości wyszukiwań wpisanej frazy, trudności jej pozycjonowania (czego nie znajdziemy w Planerze Słów Kluczowych), konkurencyjności i CPC w Google Ads. Program również zaproponuje podobne słowa kluczowe, a także przedstawi roczny trend tego słowa na poglądowym wykresie.

Tutaj również w pierwszej kolejności wybieramy kraj, a następnie klikamy search. Dane przedstawione są za pomocą tabeli.

Pisząc o planowaniu treści nie można również pominąć, bardziej rozbudowanego i zaawansowanego, jednak nadal intuicyjnego w obsłudze narzędzia.

SEMSTORM – rozbudowane narzędzie marketingowe

Semstorm narzędzie marketingowe
Semstorm narzędzie marketingowe

SEMSTORM, bo o nim mowa to kompleksowe rozwiązanie umożliwiające szeroką analizę widoczności stron jak i treści w wyszukiwarkach. Jedną z jego funkcjonalności jest analiza słów kluczowych oraz generator tematów, który jest wręcz idealny do planowania treści na stronie i na nich się w pierwszej kolejności skupimy. Wybrane funkcje SEMSTORM są darmowe.

SEMSTORM funkcja słowa kluczowe

W funkcji SEMSTORM Słowa kluczowe, znajdującej się na lewym pasku menu, znajdziemy prawie wszystkie informacje, dostępne we wcześniej omówionych narzędziach i sporo dodatkowych. Tym razem oprócz kraju wpisujemy również miasta, które nas interesują. Po kliknięciu szukaj wyświetlą nam się wyniki powiązanych słów kluczowych w różnych formach, zarówno grafów jak i listy. Frazy podzielono również na słowa z przyimkami jak i pytania oraz wyniki z wyszukiwarek video m.in. YouTube. SEMSTORM nie ogranicza się jedynie do wyszukiwarki Google, analizuje również inne popularne wyszukiwarki, co w przypadku wyników dla Polski nie ma dużego znaczenia, ponieważ jesteśmy zdominowani przez Google.

SEMSTORM funkcja SEO

Jeżeli chcielibyśmy poznać więcej informacji o proponowanych słowach kluczowych, możemy wybrać opcję funkcji Słów kluczowych SEO. Ta funkcja dostępna jest jednak w płatnej wersji programu SEMSTORM. Dostaniemy dane nt. ilości wyszukiwań frazy miesięcznie, zarówno na obszarze całego kraju jak i miast. Kosztu CPC w Google Ads, konkurencyjności oraz trendu. Pokaże nam się również źródło, z którego pochodzi dana informacja.
Z przydatnych rzeczy dla reklamodawców płatnych wyników wyszukiwania Google, z listy proponowanych słów możemy wybrać interesujące oraz wykluczające słowa i eksportować je bezpośrednio do Google Ads lub do pliku.

Dla płatnej wersji programu jest również tryb zaawansowany Słów kluczowych i jest on oczywiście najlepszy. Można w nim ustalić jakie zasoby SEMSTORM ma przeszukać, podział jest zarówno na konkretne marki wyszukiwarek jak i ich typ – tekstowe, video, zakupowe itp., brane pod uwagę są również market place.

Hashtagi w SEMSTORM

Funkcja Słowa kluczowe w programie SEMSTORM mocno się rozwija, już obecnie widoczna jest zakładka Hashtagi, można się domyślać, że będzie to dopasowanie słów kluczowych powiązanych ze znacznikami typu #hasztag. Dzięki temu SEMSTORM stanie się również świetnym narzędziem do planowania postów w mediach społecznościowych.

Analiza stron w SEMSTORM

Jeżeli przejrzeliśmy wszystkie powyżej opisane możliwości i nadal nie wiemy na jaki temat napisać artykuł, możemy także wykorzystać główną funkcję SEMSTORM, czyli podejrzeć naszą konkurencję. Zrobimy to narzędziem Analiza stron, po wpisaniu adresu interesującej nas strony i kliknięciu analizuj, wyświetlą nam się słowa kluczowe, związane z daną stroną, określone na podstawie wyników wyszukiwarek internetowych. Znajdziemy tutaj również dane o ich liczbie wyszukiwań, potencjalnym ruchu, który generują, pozycji w SERP oraz konkurencyjności.

Edytor SEMSTORM i Asystent contentu

SEMSTORM, jednak w wersji płatnej, będzie również przydatny po napisaniu artykułu. Dzięki narzędziom treści, jednym z nich jest Edytor, w którym od razu możemy pisać artykuł. Oprócz wskazywania błędów językowych, Edytor SEMSTORM dostarcza informacji, czy tekst jest odpowiednio zoptymalizowany pod SEO, a także na temat UX (z ang. User Experience). Dowiemy się m.in. czy odpowiednio użyliśmy nagłówków H1 – H6 i innych znaczników HTML oraz czy jest łatwy do czytania i nie zawiera zbyt dużej ilości skomplikowanego słownictwa.

Nie ma sensu opisywać dokładnie każdej funkcji programu SEMSTORM, jest on intuicyjny w użytkowaniu i najłatwiej nauczyć się jego obsługi po prostu go przeklikowując. SEMSTORM ma również bardzo dobre wsparcie poprzez czat, który wyświetla się podczas jego użytkowania, dostępna jest również seria filmów dotyczących jego obsługi – Poradnik SEMSTORM – YouTube.

Znasz inne darmowe narzędzia do planowania treści na stronę? Koniecznie podziel się nimi w komentarzu!


Komentarze "Darmowe narzędzia do planowania treści na stronę."

  1. Marek Dąbrowski

    Korzystam z SEMSTORMa i rzeczywiście to narzędzie nie ma sobie równych! Jest mocno rozbudowane i po kilku latach użytkowania wciąż odkrywam nowe funkcje, część z nich to nowości, które co jakiś czas się pojawiają.

    Najlepsza jest oczywiście podstawowa funkcjonalność SEMSTORMa, czyli możliwość psrawdzenia każdej witryny pod względem SEM, dzięki temu czasami możemy otrzymać wręcz gotową listę słów kluczowych do pozycjonowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *